Zájem o brigádníky je letos před Vánocemi velmi nízký, firmy se snaží dočasnou špičku vykrýt vlastními silami.
Vyplývá to z ankety mezi personálními agenturami. Mzdové ohodnocení je proti loňskému roku téměř stejné.
"V letošním roce očekáváme pokles poptávky po předvánočních brigádnících. Tento trend bude kopírovat pokles zájmu společností o sezonní pracovníky během letní sezony, kdy jsme meziročně zaznamenali nižší poptávku po brigádnících o více než desetinu," řekl generální ředitel společnosti Randstad ČR Martin Jánský. Pokles podle něj způsobilo především rozhodnutí zaměstnavatelů pokrýt pracovní náplň kmenovými zaměstnanci, a to například důslednějším plánováním dovolených.
Také Grafton Recruitment letos podle šéfky marketingu Jity Kouby registruje velmi nízký, v řadě regionů prakticky nulový zájem firem o brigádníky. Pokud se již nějaké nabídky objeví, jde nejčastěji o pozice v logistice e-shopů. I tyto nabídky se objevují ve srovnání s předchozími lety výrazně později, víceméně až nyní v souvislosti s blížící se špičkou, která začala v období Black Friday, tedy v listopadu, podotkla.
"Situace je srovnatelná s předchozím rokem. Nemůžeme hovořit o obrovských objemech poptávky, ale příležitostí pro zájemce je relativní dostatek," míní manažerka divize dočasného zaměstnávání v Hays Martina Le Papoušková. Jako tradičně se podle ní v…